Barcelona, Spanje

Basisonderwijs
Voortgezet onderwijs
Op locatie

'Stichting Nederlands in Barcelona' (SNIB) is een zaterdagschool in het centrum van Barcelona. Meer dan 80 Nederlandse en Vlaamse kinderen volgen wekelijks les voor een extra impuls in de Nederlandse taalverwerving, waarbij de cultuur van de lage landen niet vergeten wordt. Dit wordt aangevuld met de inmiddels in heel Catalonië vermaarde 'zomertaalweken'.

De missie van onze school is het aanbieden van gedegen Nederlandse taal- en cultuuronderwijs (NTC) aan kinderen met een Nederlandse of Vlaamse achtergrond, woonachtig in Barcelona en omstreken.
Onze school is een zaterdagschool met beperkte lesuren en gedurende een klein aantal weken per jaar een zomerschool met een intensiever lesrooster. Dit betekent dat een actieve rol van de ouders onontbeerlijk is in de Nederlandse taalverwerving van hun kinderen. Onze school streeft derhalve naar passende interactie met de ouders.

Carrer d'Hernán Cortés 6

Barcelona Spanje