Over NOB

Buiten onze landsgrenzen, van Sofia tot Singapore en van Santiago tot Shanghai, krijgen duizenden Nederlandse en Vlaamse kinderen les in hun moedertaal. Dit schooljaar gaat het om ruim 11.000 leerlingen die vaak weer terugkomen naar Nederland of Vlaanderen - ruim een derde al binnen 5 jaar - en zo probleemloos mogelijk willen instromen in het onderwijs. Voor die optimale aansluiting zorgt NOB met een wereldwijd netwerk van zo'n 180 scholen in meer dan 80 landen. Dat doen we in opdracht van het Ministerie van OCW, met plezier en enthousiasme, en al 40 jaar.

VISIE
Moedertaalonderwijs helpt kinderen en jongeren zich optimaal te ontwikkelen, waar ze vandaag ook zijn en morgen naar toe gaan.

MISSIE
Het waarborgen van goed Nederlandstalig onderwijs wereldwijd, door kennis en ervaring te bundelen, ontwikkelen en te vertalen naar inspirerende ondersteuning op maat.

NOB biedt kinderen houvast bij de ontwikkeling van hun wereldburgerschap vanuit Nederlandse of Vlaamse wortels.

Linde van den Bosch Directeur-Bestuurder

RAAD VAN TOEZICHT
De Raad van Toezicht houdt vanuit de samenleving toezicht op het maatschappelijk resultaat van NOB. De Raad bestaat momenteel uit zes leden.