Moshi, Tanzania

Basisonderwijs
Voortgezet onderwijs
Op locatie

Onze school biedt Nederlandse taal- en cultuurlessen aan leerlingen van het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en examen leerlingen. De lessen zijn een aanvulling op het onderwijs van de dagschool en worden gegeven in Arusha en Moshi.

De school bestaat sinds 1994 en biedt onderwijs aan Nederlandse en Vlaamse kinderen van 4 tot 18 jaar. Op dit moment volgen zo’n 30 leerlingen de Nederlandse taal- en cultuurlessen. De leerlingen krijgen 3 uur per week les. Daarnaast worden er een paar keer per jaar culturele themadagen georganiseerd.

Om onderwijs bij ons te volgen, moet de leerling minimaal vier jaar oud zijn en reeds Nederlands verstaan. De lessen worden gegeven door gekwalificeerde Nederlandse leerkrachten en de kwaliteit van het onderwijs wordt gecontroleerd door de Nederlandse Onderwijs Inspectie. We zijn lid van de Stichting NOB (Nederlands Onderwijs in het Buitenland), die ons in de onderwijspraktijk begeleidt.

Alle NTC leerlingen volgen dagonderwijs op een Internationale school, hetzij in Moshi of Arusha of er tussen in. De NTC lessen worden op 3 verschillende locaties gegeven. Er is zowel een bibliotheek als ook een videotheek aanwezig.

In het voortgezet onderwijs bieden we IB (vwo) lessen aan in samenwerking met het IB-programma van de internationale school Moshi en het IGCSE-programma in samenwerking met International School St Constatine. Dit leidt o.a. tot de examens Nederlands als eerste of tweede taal. Tevens zijn wij een erkend examencentrum voor CNaVT.

Bezoekadres

Lema Rd.